پنج‌شنبه, 9 فروردين 1403
  • ساعت : ۰۰:۰۰
  • تاريخ :
     ۱۴۰۰/۰۷/۲۵ 
  • کد خبر : ۷۳۸۳
وزیر اقتصاد:
با تغییر رویه ها، كارآمدتر، سالم‌تر و جهادی تر عمل كنیم
وزیر امور اقتصادی و دارایی در مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس که با حضور فرمانده و اعضای شورای مرکز مقاومت بسیج وزارت اقتصاد و فرماندهان حوزه ها و پایگاه های مقاومت بسیج تابعه این وزارتخانه برگزار شد، خواستار تغییر رویه ها به منظور کارآمدتربودن، سالم‌تر شدن و جهادی تر عمل کردن بر اساس عدالت محوری شد.

به گزارش شبکه اخبار اقتصادی و دارایی ایران (شادا)، دکتر سید احسان خاندوزی در این مراسم  با بیان اینکه مصادف شدن اربعین حسینی با هفته دفاع مقدس اتفاقی است که  می تواند حاوی درس ها و پیام هایی در مسیر عمل باشد گفت: اساساً این مناسبت ها باید موجب تغییر و تحول در حوزه فردی و وظایف جمعی و اجتماعی شود و اگر این اتفاق رخ دهد، بسیار گرامی و مبارک است.


وزیر اقتصاد همچنین با بیان اینکه با خلوص و عزمی که دوستان در مجموعه بسیج وزارت اقتصاد دارند امیدوارم در شروع دولت سیزدهم شاهد تغییر و تحول سازمانی و ساختاری باشیم تاکید کرد : همانگونه که داشتن روحیه بسیجی در سال‌های دفاع مقدس سبب برکات و ثمرات زیادی شد در جنگ اقتصادی نیز باید روحیه بسیجی دوران دفاع مقدس وجود داشته باشد و اگر  امید دریافت امدادهای غیبی را داریم باید خود ما هم در مسیر حرکت جهادی و بسیجی حرکت کنیم، چرا که مددها و کمک های الهی بستگی به همت و تغییر ما دارد.


وزیر اقتصاد با بیان اینکه در مسیر جنگ اقتصادی، حوزه مدیریت اقتصاد کشور بویژه وزارت امور اقتصادی و دارایی و سازمانهای تابعه این وزارتخانه بیش از سایر بخش‌ها به شدت محتاج تغییر رویه ها هستند اظهار داشت : اگر کم کاری کنیم نه تنها شعار سال رهبر معظم انقلاب در سال ۱۴۰۰ یعنی تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها محقق نمی شود، بلکه مقاوم شدن  اقتصاد ایران در برابر عوامل خارجی نیز رخ نخواهد داد.


دکتر خاندوزی با تاکید بر اینکه حداقل در ۳ بعد باید متحول شویم، گفـت : بعد اول مسئله کارآمدی در انجام وظایف قانونی است، یعنی خود دستگاهها در هر بخش حداقل سالی ۱۰ الی ۱۵ درصد بیشتر از سال گذشته کارآمد تر و بهینه تر عمل کنند.
بعد دوم مسئله سلامت اداری و انضباط مالی است، یعنی نه تنها یک دستگاه نسبت به سال گذشته کارآمدتر عمل کند بلکه باید به لحاظ سلامت اداری و مبارزه با فساد نیز با درجه بهتری رفتار کند.


بعد سوم هم انجام وظایف فراتر از وظایف قانونی است که این مهم در دوره های سخت و بحران ها ریشه در روحیه جهادی دارد و اساساً عنصر متمایز در فرهنگ بسیج این است که فرد بسیجی خودش را موظف به حمایت و پشتیبانی از نظام، انقلاب و کشور می‌داند و تمام تلاش خود را با ایثار و از خود گذشتگی در انجام وظایف خارج از وظایف قانونی انجام می دهد.


وزیر اقتصاد در پایان خواستار تمرکز نیرو های بسیجی در اصلاح فرایندها و رویه ها و شیوه انجام کار شد چرا که اگر این نیرو ها احساس کنند نگاه متمایزی در مورد اولویت اقتصادی و نیازهای جنگ اقتصادی بوجود آمده است،کمک شایانی به ایجاد انگیزه در ظرفیت‌های انسانی و نیروهای متخصص می‌ کنند و این می‌تواند گرامیداشت عملی هفته دفاع مقدس در دوره جنگ اقتصادی باشد.

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.7.0
    V6.1.7.0